Whatsapp Chat
038-4675800
Bellen
Gratis Advies
Neem contact op
  • Home
  • Geschiedenis van Continu Verbeteren

Continu Verbeteren, waar komt het eigenlijk vandaan?

Continu Verbeteren is een variant van de Lean methodiek. Er wordt vaak gezegd dat de theorie van Lean zijn oorsprong vindt in Japan bij de autofabrikant Toyota. Maar eigenlijk zie je al veel eerder in de geschiedenis vormen van Lean voorbij komen. Vormen van leiderschap in de geschiedenis die werden gehanteerd door generaals die standaardisatie in oorlogssituaties toepassen. Echter werd in die tijd deze aanpak nog niet benoemd als Lean. 

Het klopt dat in Japan de methodiek voor het eerst Lean werd genoemd. Dit komt omdat in Japan een gebrek was aan natuurlijke grondstoffen. Door deze beperking waren engineers genoodzaakt zich te gaan richten op het zo efficiënt mogelijk ontwerpen en inrichten van het productieproces met als doel verspillingen te voorkomen. Hierdoor kon Toyota met minder mensen en middelen in een korte tijd meer auto’s produceren met een betere kwaliteit dan haar concurrent.  

De filosofie van Continu Verbeteren is dat je continu blijft streven naar perfectie. Bij Cyklop hebben we er bewust voor gekozen om het Continu Verbeteren te noemen omdat dit een werkwoord is. ‘Samen werken naar de perfectie.’ Voor de klant, medewerker en het bedrijf. 

De visie van Cyklop

”Wij willen de wereldwijde, leidende partner zijn, die de beste oplossingen biedt en die de efficiëntie en veiligheid van de verpakkingsketen continu verbetert.”

De missie van het CV team

“Wij willen het Europese leidende verbeterteam zijn, door onze collega’s op te leiden, te adviseren en te begeleiden in het optimaliseren van onze processen, waarbij we door het creëren van een cultuur van continu verbeteren elke dag samen streven naar het behalen van de perfecte klantbeleving.”

announcement book calendar chat contact info linkedin mail nieuws phone preventiefonderhoud recycle reparatie retourneren search storing suitcase